Skip to main content

up date pantas : owh n0 !! (i deserve)

ok, terima kasih kepada semua yg sgt prihatin dengan PHN 5621.
ramai sahabat yg bertanyakan ttg kesihatan motor itu berbanding tuannya..
(betuah kau PHN...)
untuk pengetahuan semua, motor kesayangan malaya itu baru saje disaman oleh pakcik and makcik GUARD usm tadi!!

tempat : depan dk G31

masa : 9.10 mint malam

kesalahan : nak tau ker???

jum saman : RM ????
(kak mas, duit gaji bulan ni ada lg x??) huhu

actually b4 ni aku da penah kena tahan dengan polis trafik kat lebuh raya, tapi x kena saman pun di atas kesalahan yg sama. tapi apasal guard usm saman aku ek??

b4 ni aku pernah bc entry sorang teman yg bercakap ttg guard di universiti.
ayat yg aku paling x boleh lupa

"universiti da xde duit sgt ker nak buat program sampai kena saman student???"

huhu..

masa aku dok sign surat saman tadi, aku suddenly ketawa coz teringat kat entry 2..


walaupun aku "sedikit" sedih sebab di saman, tapi x kisah la..

i deserve it i guess

pernah aku dengar org cakap,

apa saja musibah yang menimpa kita terimalah dengan hati yg terbuka,
insyaAllah semua perkara adalah di bawah kekuasaan Allah swt..
semua ni ada hikmahnya,
semoga ia mampu menjadi kafarah,
penghapus dosa-dosa sebelum ni...

insyaAllah...
ampuni segala kesilapan ku ya Allah...

p/s- semoga duit2 saman 2 digunakan untuk perencanaan yg bermanafaat BUKAN untuk program-program TARIAN dan membuang masa ek...
tolong lahhh....!!!!



gambar sekadar hiasan

Comments

masyi said…
salam...

adoyai..huhuhu..murni...

sabar ek wahai kwnku...

jgn putus asa k...hehe..

teruskan perjuangan.(ape kne mngena perjuangan plak)..hehe..

tp xpe murni teruskan perjuangan di bumi minden...
murni said…
wslm..

baek insyaAllah...

masyi pun jgn putus asa k,

gambate!!
apa kabar PHN? hehe...

cian de..tp, betulla apa yg cik mun cakap tuh, 'setiap musibah pasti ada hikmahnya', siap suruh kami ulang balik dan bersetuju dgn ayat tersebut..hehe..km da ulang dua kali b4 kita berpisah dpn u-height...

n, kamu dah langgar 3 lampu isyarat ok...aku sbg pembonceng,berasa tertekan dgn situasi terbabit..heheh
murni said…
honestly,
x pasan lgsung...

yg kami pasan traffic light terakhir,

im not alwys like dat,
cuma malam 2 memg x fokus

sorry 4 make u stressed,

gome ne !!

Popular posts from this blog

aduhai..

kadang kadang lucu dengan telatah manusia. macam macam ragam.. tiba tiba terfikir, mungkin ada yang tertawa dengan telatah aku jugak..? hhuhu.. mari tanam dalam dalam yang hidup ini bukan selamanya, jangan berlagak, sbb tuhan x suka.. mari bersederhana, hormat orang x kira siapa.. kita hamba, dia hamba.. mari teruskan hidup!!

aina owh aina...

last week aku call die, aku : camne bljar, ok? aina : ok, hari ni pend islam, aina belajar adab berkawan.. aku : owh ye ker... aina : ustzh kate kite x blh sakitkan hati kawan.. aku : owh.. betul la tu.. aina : tapi kan bik, aina rs kita boleh hancurkan hati kawan.. aku : hah?? kenapa pulak?? aina : sbb, kalau hati sakit, nak kena beli ubat.. mahal tuh, tapi kalau hati hancur, gam UHU byk kat kedai, murah pulak tuh.. aku : confirm, memg kau anak sedara aku.. aina : kita kan ade chemistry... huhu aku : yer, jgn lupa biologi dan physics juge.. haha p/s- kadang2 seronok jugak ade anak sedara nih, tapi bila time raya.. sindri mau ingat la ^^

asli aka ikhlas

To see him smile gives me a very comfort feeling.. Its good to know that he is happy.. Everything still floating clearly in the air.. And that cause me to  remember every single thing Not because I cant except the fact.. But the condition is pure The situation is genuine And the view is practically neutral May Allah bless u now n always.