Skip to main content

~booster~

gagal...

yer saya gagal memberikan sebab yang terbaek kepada kamoo sebentar td..

rasa bersalah..

terasa sedih.....
terasa mementingkan diri...

mengapa tidak terus berusaha untuk membantu..

~maka entry ini untuk kamoo~
sekadar perkongsian, peringtan bersama...

mengapa saya perlu berusaha untuk menjadi lebih baik???

kegagalan menjawab persoalan ini amat besar kesannya pada kehidupan,
dalam setiap diri, pasti akan pernah hadir soalan ni..

~walaupun sekali~

"pada hari mereka melihat hari kiamat itu, mereka merasakan kehidupan ini hanya sebentar sahaja.. seperti hanya hidup pada waktu petang atau pagi.."
(79:46)

"kamu tidak tinggal (di dunia) melainkan sebentar sahaja, jika kamu mengetahui ttg hal ini (sudah pasti kamu bersdia)"
(23:114)

hidup ini teramatlah singkat jika dibandingkan dengan kehidupan di akhirat.. jadi mengapa masih terus bermain-main~ waktu penamat semakin hampir~ sudah cukupkah amaln kita? layakkah kita untuk syurga Allah? atau kita bakal menjadi bahan bakar api neraka?

"dan Aku akan memberikan tempoh waktu kepada mereka, sesungguhnya perancangan( balasan/azab) Ku adalah tetap"
(7;183)

detik ini, saat ini... semuanya adalah pemberian Allah kepada kita.. untuk melihat apa yang kita akan lakukan dengan masa yang diberikan... jika kita tidak mahu berusaha untuk berubah pada ketika ini... detik mana lagikah yang kita tunggu..... sudah pasti bukan ketika nafas di hujung nyawa..

"sesungguhnya kehidupan dunia ini adalah ibarat permainan dan senda gurau.jika kamu beriman dan bertaqwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu, dan Dia tidak akan meminta harta padamu..'
(47:36)

hari ini, adakah kita memandang berat kepada barang permainan?? hari ini adakah senda gurau dapat membantu kita ketika kita di timpa musibah atau bencana?? itulah dunia..
mengapa kita mahu berhenti di sini~ mengapa kita perlu mengalah kepada dunia? mengapa menyalahkan dunia jika hari ini kita kecundang... kerana dunia memg dicipta sebagai ujian..

dunia telah lama menyatakan ia hanya sementara~

jika kita terjatuh, bangkitlah kembali...

~teruslah berlari ke garisan penamat~

p/s- tidak pernah kecewa dengan kamoo, maaf jika aku masih gagal..
"sesungguhnya hati itu milik Allah"
~mohonlah kepada-Nya~

Comments

Popular posts from this blog

aduhai..

kadang kadang lucu dengan telatah manusia. macam macam ragam.. tiba tiba terfikir, mungkin ada yang tertawa dengan telatah aku jugak..? hhuhu.. mari tanam dalam dalam yang hidup ini bukan selamanya, jangan berlagak, sbb tuhan x suka.. mari bersederhana, hormat orang x kira siapa.. kita hamba, dia hamba.. mari teruskan hidup!!

aina owh aina...

last week aku call die, aku : camne bljar, ok? aina : ok, hari ni pend islam, aina belajar adab berkawan.. aku : owh ye ker... aina : ustzh kate kite x blh sakitkan hati kawan.. aku : owh.. betul la tu.. aina : tapi kan bik, aina rs kita boleh hancurkan hati kawan.. aku : hah?? kenapa pulak?? aina : sbb, kalau hati sakit, nak kena beli ubat.. mahal tuh, tapi kalau hati hancur, gam UHU byk kat kedai, murah pulak tuh.. aku : confirm, memg kau anak sedara aku.. aina : kita kan ade chemistry... huhu aku : yer, jgn lupa biologi dan physics juge.. haha p/s- kadang2 seronok jugak ade anak sedara nih, tapi bila time raya.. sindri mau ingat la ^^

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...