Skip to main content

M.A.R.A.T.H.O.N ???

Hmmm marathon, istilah ni selalu student pompuan (yg lelaki I x tau la) gunakan untuk menggambarkan penontonan cd tanpa henti. (it means korang tgk siri 2 sampai habis dalam sekali harung jer!!!) hmm.. bunyik cam menarik...

“cmne rasenye wat keje 2?”

setelah lame memerhatikan fenomena ini… well, last nite I give it a try… misi aku ni bermula dari pukul
8.30 pm – 1.24 am (masa ni not really valid la, sbb aku ade skip gak..) 5 jam ma.. tambah lagi 3 jam blh sampai penang – kuantan.. he..
yana rumate  ku yang agak terkejut dgn xtvt aku mlm tadi melemparkan soalan,

"kak murni wat marathon ker????"

aku hanya membalas dgn senyuman... dan yana kebingungan..  confirm die ingat aku buang tebiat punya...
rileks la yana..
huhu...

tapi lin kate, cerita yang aku tgk 2 pendek jer… maknanya sesuai la untuk amatur cm aku.. walaupapepun, cukup la sekali… selepas selesai, aku tanye diri aku sendiri,


“apa yang ko rasa murni ??” well below is the answer :


lenguh ÷ ngantuk + ( lapar × sejuk ) - bosan = pening !!!!

Pesanan aku wat diri aku sendiri terutamanya, walau ape pun yang kita lakukan dalam hidup ni, pastikan kita sentiasa mengingati Allah swt… bagi aku x salah menjadi kaki tv, tp check balik la.. adakah masa yang kite gunakan untuk menonton itu :
                                                                           
 a) sama
 b) kurang
 c) lebih banyak

dengan masa yang kita gunakan untuk beribadat dan mengingati Allah swt….???
Dia-lah tuhan yang membolehkan kita melihat,mendengar , ketawa dan menangis…
Alangkah ruginya kite jika kesemua nikmat yang diberikan ini membuatkan kita semakin berjauhan dari rahmat kasih-Nya..


Insya-Allah sama-sama kite memperbaiki diri ek kengkawan…
Renung-renungkan…
selamat beramal…


p/s- entry ini hanyalah luahan hasil eksperimen aku, tiada kena mengena dgn mana-mana individu.. sebarang teguran dan perkongsian idea amat dialu-alukan…


Comments

false said…
hehe..rmate sy bt mrthn gak tp relax je..mmg kental tul dak tu..oh!
tsurara youko said…
die bukan sahaja kental, tp juga gatal.. erk!..

he..

sory dai, gurau!
false said…
gatal?..sokong2..jgn mare dayah bucuk2

Popular posts from this blog

aduhai..

kadang kadang lucu dengan telatah manusia. macam macam ragam.. tiba tiba terfikir, mungkin ada yang tertawa dengan telatah aku jugak..? hhuhu.. mari tanam dalam dalam yang hidup ini bukan selamanya, jangan berlagak, sbb tuhan x suka.. mari bersederhana, hormat orang x kira siapa.. kita hamba, dia hamba.. mari teruskan hidup!!

aina owh aina...

last week aku call die, aku : camne bljar, ok? aina : ok, hari ni pend islam, aina belajar adab berkawan.. aku : owh ye ker... aina : ustzh kate kite x blh sakitkan hati kawan.. aku : owh.. betul la tu.. aina : tapi kan bik, aina rs kita boleh hancurkan hati kawan.. aku : hah?? kenapa pulak?? aina : sbb, kalau hati sakit, nak kena beli ubat.. mahal tuh, tapi kalau hati hancur, gam UHU byk kat kedai, murah pulak tuh.. aku : confirm, memg kau anak sedara aku.. aina : kita kan ade chemistry... huhu aku : yer, jgn lupa biologi dan physics juge.. haha p/s- kadang2 seronok jugak ade anak sedara nih, tapi bila time raya.. sindri mau ingat la ^^

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...