Skip to main content

saya nk masak ni...

Bahan-bahan ( 1 balang kecik )

  • 200gm tepung gandum
  • 1 biji kuning telur
  • 150gm butter
  • 20gm tepung kastad
  • jem nenas secukupnya

Cara-cara

  1. masuk semua bahan kecuali jem kedalam mangkuk n gaul hingga jadi doh.
  2. buat bentuk disukai, isi jem n bakar 30min.
p/s- gara2 addicted dgn tart nenas ECM~

Comments

Popular posts from this blog

saya cuma nak beli jambu jer ::

Aku : kak, beli jambu 2 inggit.
Dia : jap ye dik nk tuang minyak dlm kuali ni ha..
Aku : owh ok..
Dia : susah xde pembantu ni.. anak perempuan akak da pegi sambung belajar. Dekat poli di bandar tu. Ambik bidang makanan. Da dia nk belajar lg.. akak bg je la
Aku: owh baguslah..
Dia : semalam akak x bukak kedai, nmpk mendung jer.. rs rugi la pulak.. tu yg hari ni bukak.. lg pun skrg da ramai pesaing. Itu yg kedai sebelah sana. Dulu ckp nk jual cendol jer.. die tgk air kedai akak laku.. berbalang2 air dijualnyer.. sombong tu, bukan nk tegur akak..
Aku : err.. owh.. ok..

P/s - saya cuma nk beli jambu jer....

random ~

Dari Restu ke Dewan Kuliah Z

Hari baru, semester baru, azam baru. Setelah melepasi kafe Restu bersama kawanku, Faizal, melambai-lambai tangannya ke arah seorang perempuan berbaju kurung pink. “Hai sayang”, sapanya tanpa malu. “Siapa tu?”, tanyaku. “Kawan sekolah menengah dulu”, jawabnya selamba. “Sayang?”, tanyaku hairan. “Ala, teman tapi mesra”, jawabnya sambil sengih.

Kuliah hari ini akan bermula jam 9 pagi menyebabkan kami terpaksa berhimpit di dalam bas untuk ke hentian Tekun. Tiba di bangunan Palapes, kami menaiki bas yang berlainan. Setelah mengambil tempat duduk di tepi tingkap, aku meletakkan beg di riba. Di kananku terdapat seorang lelaki berdiri rapat bersebelahan dengan seorang perempuan yang duduk. Sambil tunduk dan membisikkan sesuatu ke telinga perempuan tadi, kedengaran tawa manja berbaur mesra. “Papa jahat!”, cubit si perempuan di peha lelaki yang berdiri rapat di sebelahnya.

Dalam perjalanan menuju ke SK1 aku terdengar perbualan perempuan dan lelaki di belakang. “Betul ni you takkan tinggalkan I?”,…