Skip to main content

melodi PERJUANGAN...

Dilahirkan sebagai seorang khalifah,
Diberikan akal untuk berfikir,
Diberikan pancaindera yang sempurna,
Namun sayang… manusia masih leka
Dan hanya hati yang benar-benar mengharapkan keredhaan
Dan rahmat kasih Allah mampu mengorak sekuntum senyuman yang ikhlas
dan membawa sebuah perjuangan yang sebenar…

Bak kata sahabat ku,
“yang hak tidak akan dan selamanya tidak boleh bersama dengan yang batil”
Menyorot erti sebenar sebuah perjuangan dalam konteks mahasiswa kadangkala membuat aku merenung jauh…

Aku dan perjuangan…
Tampak seperti janggal 2 frasa itu untuk bersatu..
Namun itu yang aku pilih…
Dan pilihan itu telah lama aku lakukan…


Kepada sahabat-sahabat seperjuangan,


Ini medan tarbiyyah kita,
Jangan terbawa-bawa dengan emosi,
Jangan sesekali mudah membenci…
Kenangan dan segala suka-duka dalam menempuh laluan ini
Harus sentiasa kita hargai dan syukuri..

laluan ini memberi peluang untuk kita bersatu hati

Dilihat sebagai penenentang kadangkala membuat hati kecil ku terluka…
Namun sahabat ku sayang,
Maafkan aku jika tidak selesa..
Terimalah aku seadanya…



Fahami dan hayati
Aku memilih ini kerana kamu,
kerana aku hanya mencari redhaMU…



Comments

Popular posts from this blog

aduhai..

kadang kadang lucu dengan telatah manusia. macam macam ragam.. tiba tiba terfikir, mungkin ada yang tertawa dengan telatah aku jugak..? hhuhu.. mari tanam dalam dalam yang hidup ini bukan selamanya, jangan berlagak, sbb tuhan x suka.. mari bersederhana, hormat orang x kira siapa.. kita hamba, dia hamba.. mari teruskan hidup!!

aina owh aina...

last week aku call die, aku : camne bljar, ok? aina : ok, hari ni pend islam, aina belajar adab berkawan.. aku : owh ye ker... aina : ustzh kate kite x blh sakitkan hati kawan.. aku : owh.. betul la tu.. aina : tapi kan bik, aina rs kita boleh hancurkan hati kawan.. aku : hah?? kenapa pulak?? aina : sbb, kalau hati sakit, nak kena beli ubat.. mahal tuh, tapi kalau hati hancur, gam UHU byk kat kedai, murah pulak tuh.. aku : confirm, memg kau anak sedara aku.. aina : kita kan ade chemistry... huhu aku : yer, jgn lupa biologi dan physics juge.. haha p/s- kadang2 seronok jugak ade anak sedara nih, tapi bila time raya.. sindri mau ingat la ^^

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...