Skip to main content

...berfikiran sempit? biar betempat bro!

Lambakan filem-filem melayu yang semakin “berani” sgt merisaukan dan menyesakan kepala aku. Ape dah jadi??

Komen para pelakon tentang aksi lakonan terlampau mereka;

1. “I rasa watak ni sangat mencabar”
2. “ini lakonan I yg pertama dan I sangat bersyukur kerana diberikan peluang”
3. “ I harap para penonton akan berpuas hati dengan lakonan I”
4. “jgn lupa saksikan filem ini ye…”

Komen para pengarah tentang filem mereka;

1. “I hanya buat cerita tentang kehidupan anak-anak muda masa kini”
2. “I rasa xde masalah dgn filem I, sekarang penonton dah semakin bijak dan tahu menilai baik dan buruk sesuatu perkara, lagi pun filem ni diharap dapat memberikan pengajaran kepada para penonton”

Persoalannye, SEJAUH MANA FILEM-FILEM INI DAPAT MEMBERI PENGAJARAN?? DAN BENARKAH PARA PENONTON SEKARANG DAH SEMAKIN BIJAK MENILAI BAIK DAN BURUK??????????????

Bagi pejuang-pejuang filem, aku mungkin dikategorikan sebagai seseorang yang berfikiran sempit dan semput! Tapi sendiri mau ingat la bro…

Statistic masalah sosial di kalangan remaja x pernah pun turun,
Kelahiran anak-anak luar nikah x pernah pun berkurangan,
Kadar tangkapan pasangan-pasangan berkhalwat semakin rancak dan adegan-adegan mereka semakin advance..

Inikah hasil penilikkan penonton –penonton yang bijak??
Penat dan kesian para pelakon dok tambah dosa melakonkan tentang kehidupan remaja masa kini, hasilnya????

Lu conclude la sendiri….



kasihanilah mereka..

p/s: maaf atas penggunaan bahasa yg mungkin tidak selesa bagi sesetengah pihak..
gambar (ihsan dari akhbar kosmo 16 nov 08)

Comments

anilrah said…
betol2 skrg dah mcm x ada batasan lak kan. skrg ni makin daring lak.

Popular posts from this blog

aduhai..

kadang kadang lucu dengan telatah manusia. macam macam ragam.. tiba tiba terfikir, mungkin ada yang tertawa dengan telatah aku jugak..? hhuhu.. mari tanam dalam dalam yang hidup ini bukan selamanya, jangan berlagak, sbb tuhan x suka.. mari bersederhana, hormat orang x kira siapa.. kita hamba, dia hamba.. mari teruskan hidup!!

aina owh aina...

last week aku call die, aku : camne bljar, ok? aina : ok, hari ni pend islam, aina belajar adab berkawan.. aku : owh ye ker... aina : ustzh kate kite x blh sakitkan hati kawan.. aku : owh.. betul la tu.. aina : tapi kan bik, aina rs kita boleh hancurkan hati kawan.. aku : hah?? kenapa pulak?? aina : sbb, kalau hati sakit, nak kena beli ubat.. mahal tuh, tapi kalau hati hancur, gam UHU byk kat kedai, murah pulak tuh.. aku : confirm, memg kau anak sedara aku.. aina : kita kan ade chemistry... huhu aku : yer, jgn lupa biologi dan physics juge.. haha p/s- kadang2 seronok jugak ade anak sedara nih, tapi bila time raya.. sindri mau ingat la ^^

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...