Skip to main content

~memo cinta untuk kam00 dan ak00~

"sesungguhnya orang-orang yang berdosa ialah mereka yang semasa di dunia mentertawakan orang-orang yang beriman, "
(al-mutaffifin:29)

sejak dahulu orang-orang yang melakukan kebaikkan (amal makruf nahi mungkar) sering dianggap kuno, berlagak baik dan sentiasa dipandang serong. ini ialah lumrah dalam meniti kehidupan sebagai seorang dai'e. walaupun aku bukanlah orang yang paling layak untuk bercakap mengenai hal ni, namun aku ingin sahabat-sahabat tahu jalan yang kita pilih ini sememangnya berliku. dan janganlah jalan ini 'disesakkan' lagi dengan masalah-masalah hati yang memang tiada berpenghujung. cukuplah kita tanamkan di hati, bahawa kita bersama kerana ingin membawa islam. kerana kita sayangkan agama ini dan ingin ia terus bersinar....


"tiadalah kehidupan di dunia ini selain dari main-main dan senda gurau belaka, sesungguhnya kampung akhirat itu adalah jauh lebih baik bagi orang yang bertaqwa"
(Al- An'am :32)

InsyaAllah sama-sama kita tetapkan pendirian kita dan yang paling penting, sentiasalah bersangka baek sesama sahabat. semoga hati kita tidak akan pernah berhenti dari memohon petunjuk dan rahmat dari Allah, tuhan semesta alam...

"ya Tuhanku, berilah ampun dan berilah rahmat. dan Engkau adalah pemberi rahmat yang paling baik.." (Al-mukminum:118)

Comments

Popular posts from this blog

Tribute to shaq @ cek k @ shakilut @ shaki @ cek Kayla….

Hari ni, nur shakila Othman telah keluar daripada M03-10-16 Desasiswa saujana 11800 minden usm p.pinang… Sebagai jiran sebelah, dari pagi aku dapat merasakan shaki akan keluar hari ni, keadaan bilik yang semakin kosong, menguatkan firasat aku… Maafkan aku cek k, bukan aku sengaja tidak mahu ambil tahu… bukan sengaja aku tidak membantu mengemas barang, bukan sengaja aku tidak bertanya… tapi kerana aku tidak mampu untuk menerima… -k.a.u a.k.a.n.p.e.r.g.i- Rasanya masih terngiang-terngiang di telinga ku ini saat-saat sewaktu kita semua (dayah,norlin,shaki,murni) merancang untuk duduk di blok n wing yang sama semasa 1st year… Saat kita semua ke pejabat desa…. Saat kita merancang untuk memilih wing… semuanya masih segar… namun, masa itu makhluk Allah yang akan terus berlalu… Dan tanpa ku sedari, 2 tahun telah berlalu… Dan hari ini, shakila telah pergi… ke tempat yang jauh lebih baik Nukilan ini, Ikhlas dari aku untuk shakilut… Maafkan aku kerana terlalu banyak nama yang aku berikan pada mu....

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...

p.a.k.c.i.k

Pagi tadi, hati aku sangat tersentuh.... apa yang aku saksikan, benar-benar membuat aku tersedar dan kembali bermuhasabah diri... selepas menghadiri mesyuarat bersama HELWA pusat islam, aku dan sahabat-sahabat dijamu dengan nasi lemak. mungkin kerana banyak makanan yang berlebihan, makanan tu diagih-agihkan kepada staf... "nak, pakcik nak letak pinggan ni kat mane?" seorang pakcik menegur aku ketika aku hendak keluar meletakan pinggan, "pinggan bersih..." bisik hati aku "kat dalam bilik meeting pakcik" "owh, baeklah..." "eh pakcik, x payah tanggal kasut masuk bilik meeting" "xpe nak....." pakcik tu terus menanggalkan kasut dan masuk ke dalam bilik meeting, entah mengapa, aku masih terpaku di tepi pintu dan terus memerhatikan pakcik tu... selepas keluar, pakcik tu terus mendapatkan nasi lemaknya yang diletakkan dalam plastik. sambal, nasi, telur dan kacang sumanya bercampur baur dalam plastik tu... "kenapa pakcik x makan j...