Skip to main content

ada dak ubat nak berenti merokok?

"bang, air soya satu, kurang ais ek.. bungkus"

"ok, boleh dak nk tnya? "

"aaa? tanye ape? "

"adik ni ambik kos apa?? "

" owh.. saya ambik fizik"

"fizik?? nak jadi apa 2??"

"insyaAllah saya ambik fizik perubatan, so kalau ade rezeki kerja kat hospital"

"owh.. baguih2, adik ni mesti tau na pasai ubat-ubat.. aaa... ada dak ubat nak berenti merokok??"

" owh ade.."

"ya ka, boleh dak bawa kat abang satu??"

"x boleh la bang"

"haaa? pasai apa?'

"pasai.... ubat ni kalau abang nak, abang kena kawin dulu"

"hah?? lagu 2 ka? pasai apa kena kawin plak??"

"yela, bila da kawin nanti abang ade anak.. kalau da x cukup duit nak beli susu anak, confirm abang akan berenti merokok punya"

" huh, x mau la... "

" ok..."

Comments

cikgadiz said…
wah..is dat in real situation??
hamba rs hamba tahu di mn air itu dibeli..adakah ia dibeli di kdai yg terletak di bangunan Ivory? kalau hamba salah, maafkan hamba ya...
tsurara youko said…
ye, nampaknye tuan hamba memg salah.. xpe cuba lagi ye.. namun hadiah x disediakan bg mereka yang dapat meneka dengan tepat (",)

harap maklm..
he..

Popular posts from this blog

Tribute to shaq @ cek k @ shakilut @ shaki @ cek Kayla….

Hari ni, nur shakila Othman telah keluar daripada M03-10-16 Desasiswa saujana 11800 minden usm p.pinang… Sebagai jiran sebelah, dari pagi aku dapat merasakan shaki akan keluar hari ni, keadaan bilik yang semakin kosong, menguatkan firasat aku… Maafkan aku cek k, bukan aku sengaja tidak mahu ambil tahu… bukan sengaja aku tidak membantu mengemas barang, bukan sengaja aku tidak bertanya… tapi kerana aku tidak mampu untuk menerima… -k.a.u a.k.a.n.p.e.r.g.i- Rasanya masih terngiang-terngiang di telinga ku ini saat-saat sewaktu kita semua (dayah,norlin,shaki,murni) merancang untuk duduk di blok n wing yang sama semasa 1st year… Saat kita semua ke pejabat desa…. Saat kita merancang untuk memilih wing… semuanya masih segar… namun, masa itu makhluk Allah yang akan terus berlalu… Dan tanpa ku sedari, 2 tahun telah berlalu… Dan hari ini, shakila telah pergi… ke tempat yang jauh lebih baik Nukilan ini, Ikhlas dari aku untuk shakilut… Maafkan aku kerana terlalu banyak nama yang aku berikan pada mu....

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...

p.a.k.c.i.k

Pagi tadi, hati aku sangat tersentuh.... apa yang aku saksikan, benar-benar membuat aku tersedar dan kembali bermuhasabah diri... selepas menghadiri mesyuarat bersama HELWA pusat islam, aku dan sahabat-sahabat dijamu dengan nasi lemak. mungkin kerana banyak makanan yang berlebihan, makanan tu diagih-agihkan kepada staf... "nak, pakcik nak letak pinggan ni kat mane?" seorang pakcik menegur aku ketika aku hendak keluar meletakan pinggan, "pinggan bersih..." bisik hati aku "kat dalam bilik meeting pakcik" "owh, baeklah..." "eh pakcik, x payah tanggal kasut masuk bilik meeting" "xpe nak....." pakcik tu terus menanggalkan kasut dan masuk ke dalam bilik meeting, entah mengapa, aku masih terpaku di tepi pintu dan terus memerhatikan pakcik tu... selepas keluar, pakcik tu terus mendapatkan nasi lemaknya yang diletakkan dalam plastik. sambal, nasi, telur dan kacang sumanya bercampur baur dalam plastik tu... "kenapa pakcik x makan j...