Skip to main content

update pantas: edisi- cepatnye masa berlalu !!!

ok. da lamer x tulis~ sibuk la kunun...

hari ni insyaAllah kuliah terakhir untuk subjek medical social work.
mcm x percayer... serius!!

masa awal sem dulu,
aku ader tragedi skit dgn subjek ni,
lecturer die, dr angeline mintak aku drop subjek nih!!!

coz katenye :

"you r not a social worker student, i dont understand y u want to take the subject, you dont have basic regarding this field, i want you to drop"

wah! masih terngiangngiang di telinga ku!!

huhu...

buat pengetahuan anda, subjek ini adalah untuk pelajar tahun akhir major kerja sosial under skull soc sains.

alhmdlh berbekal pengalaman berdebat dan berpidato dan sedikit lawak bodoh, aku telah memberanikan diri berjumpa dr.angeline secara personal dan memberikan hujah-hujah mengapa aku patut diberi peluang untuk mengambil subjek 2...

dan alhamdlh,

tadi... kuliah terakhir da pun selesai !!
yoshhh!! ( bergema)

kesempatan mengambil beberapa subjek dari skull soc sains adalah 1 pengalaman yg amat berharga, mungkin pelajarnye nampak seperti maen2... tapi each of us were born with our own "special".

last but not least~ ganbate ney!!!

p/s- BIK dok berlangsung, terima kasih kepada yang memberi sokongan
~link BIK

Comments

Popular posts from this blog

Tribute to shaq @ cek k @ shakilut @ shaki @ cek Kayla….

Hari ni, nur shakila Othman telah keluar daripada M03-10-16 Desasiswa saujana 11800 minden usm p.pinang… Sebagai jiran sebelah, dari pagi aku dapat merasakan shaki akan keluar hari ni, keadaan bilik yang semakin kosong, menguatkan firasat aku… Maafkan aku cek k, bukan aku sengaja tidak mahu ambil tahu… bukan sengaja aku tidak membantu mengemas barang, bukan sengaja aku tidak bertanya… tapi kerana aku tidak mampu untuk menerima… -k.a.u a.k.a.n.p.e.r.g.i- Rasanya masih terngiang-terngiang di telinga ku ini saat-saat sewaktu kita semua (dayah,norlin,shaki,murni) merancang untuk duduk di blok n wing yang sama semasa 1st year… Saat kita semua ke pejabat desa…. Saat kita merancang untuk memilih wing… semuanya masih segar… namun, masa itu makhluk Allah yang akan terus berlalu… Dan tanpa ku sedari, 2 tahun telah berlalu… Dan hari ini, shakila telah pergi… ke tempat yang jauh lebih baik Nukilan ini, Ikhlas dari aku untuk shakilut… Maafkan aku kerana terlalu banyak nama yang aku berikan pada mu....

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...

p.a.k.c.i.k

Pagi tadi, hati aku sangat tersentuh.... apa yang aku saksikan, benar-benar membuat aku tersedar dan kembali bermuhasabah diri... selepas menghadiri mesyuarat bersama HELWA pusat islam, aku dan sahabat-sahabat dijamu dengan nasi lemak. mungkin kerana banyak makanan yang berlebihan, makanan tu diagih-agihkan kepada staf... "nak, pakcik nak letak pinggan ni kat mane?" seorang pakcik menegur aku ketika aku hendak keluar meletakan pinggan, "pinggan bersih..." bisik hati aku "kat dalam bilik meeting pakcik" "owh, baeklah..." "eh pakcik, x payah tanggal kasut masuk bilik meeting" "xpe nak....." pakcik tu terus menanggalkan kasut dan masuk ke dalam bilik meeting, entah mengapa, aku masih terpaku di tepi pintu dan terus memerhatikan pakcik tu... selepas keluar, pakcik tu terus mendapatkan nasi lemaknya yang diletakkan dalam plastik. sambal, nasi, telur dan kacang sumanya bercampur baur dalam plastik tu... "kenapa pakcik x makan j...