Skip to main content

Sukad oh sukad…!!!

Alhamdulillah semalam aku berpeluang menonton perlawanan bola tampar wanita antara desa saujana n jaya. Junior comel ku yang aktif, musliha merupakan pemain untuk saujana.


Sebagai senior yang agak prihatin (ooops!) aku pun spend la a few hours kt padang 2 untuk bg sokongan…

Hmm.. sampai-sampai je kt padang 2, satu perasaan yang agak asing dapat aku rasakan…
Perasaan tu maybe hadir, disebabkan perkara-perkara di bawah :

1. RAMAI sangat lelaki (salunya program-program yang aku p, kaum adam amat sukar untuk dilihat)
2. pergaulan yang AGAK bebas
3.tidak mnutup AURAT
4. bahasa-bahasa pertuturan mereka agak KASAR… (bila da cakap kasar, mula la nk gaduh jer)

Agak sedih bila tengok mahasiswa n mahasiswi kite macam 2,
Rasanya suma kerosakkan kat atas 2 perkara basic sebagai seorang muslim.

Ssungguhnya Islam itu agama yang lengkap, Islam tidak pernah melarang penganutnya untuknya bersosial atau bersukan….

Tapi jangan pulak Islam itu di pandang enteng,
Setiap balasan dan hukuman Allah itu janjinya pasti…

Owh ye, kepada pimpinan MPP USM yang baru tahniah diucapkan,
Selamat menjalankan tugas….
Mungkin isu yang saya bangkitkan di atas boleh dibawa ke dalam agenda mesyuarat anda yang pertama…
rasanya isu kebajikan mahasiswa dari sudut rohani pun perlu anda perjuangkan kan???

Neway, All d best!


p/s- tahniah kepada team bola tampar lelaki TEKUN, sumanya ahli teamnya memakai seluar panjang..


cayalah!







Comments

Popular posts from this blog

Tribute to shaq @ cek k @ shakilut @ shaki @ cek Kayla….

Hari ni, nur shakila Othman telah keluar daripada M03-10-16 Desasiswa saujana 11800 minden usm p.pinang… Sebagai jiran sebelah, dari pagi aku dapat merasakan shaki akan keluar hari ni, keadaan bilik yang semakin kosong, menguatkan firasat aku… Maafkan aku cek k, bukan aku sengaja tidak mahu ambil tahu… bukan sengaja aku tidak membantu mengemas barang, bukan sengaja aku tidak bertanya… tapi kerana aku tidak mampu untuk menerima… -k.a.u a.k.a.n.p.e.r.g.i- Rasanya masih terngiang-terngiang di telinga ku ini saat-saat sewaktu kita semua (dayah,norlin,shaki,murni) merancang untuk duduk di blok n wing yang sama semasa 1st year… Saat kita semua ke pejabat desa…. Saat kita merancang untuk memilih wing… semuanya masih segar… namun, masa itu makhluk Allah yang akan terus berlalu… Dan tanpa ku sedari, 2 tahun telah berlalu… Dan hari ini, shakila telah pergi… ke tempat yang jauh lebih baik Nukilan ini, Ikhlas dari aku untuk shakilut… Maafkan aku kerana terlalu banyak nama yang aku berikan pada mu....

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...

p.a.k.c.i.k

Pagi tadi, hati aku sangat tersentuh.... apa yang aku saksikan, benar-benar membuat aku tersedar dan kembali bermuhasabah diri... selepas menghadiri mesyuarat bersama HELWA pusat islam, aku dan sahabat-sahabat dijamu dengan nasi lemak. mungkin kerana banyak makanan yang berlebihan, makanan tu diagih-agihkan kepada staf... "nak, pakcik nak letak pinggan ni kat mane?" seorang pakcik menegur aku ketika aku hendak keluar meletakan pinggan, "pinggan bersih..." bisik hati aku "kat dalam bilik meeting pakcik" "owh, baeklah..." "eh pakcik, x payah tanggal kasut masuk bilik meeting" "xpe nak....." pakcik tu terus menanggalkan kasut dan masuk ke dalam bilik meeting, entah mengapa, aku masih terpaku di tepi pintu dan terus memerhatikan pakcik tu... selepas keluar, pakcik tu terus mendapatkan nasi lemaknya yang diletakkan dalam plastik. sambal, nasi, telur dan kacang sumanya bercampur baur dalam plastik tu... "kenapa pakcik x makan j...