Skip to main content

Kepulangan ini, dan pemergian itu...

Kepulangan ini,
terasa sayu…
Terasa sedih..
Tidak seperti selalu..

Kepulangan ini,
Tidak lagi diiringi dengan yang hati girang…
Tidak lagi ditemani dengan perasaan yang gembira…
Hanya Resah, cemas, dan gelisah…
itu yang mengelilingi ku..

dan Pemergian itu,
Berlaku terlalu pantas,
Sehingga sukar untuk aku menerima,
Bukanlah niat aku untuk menidakkan,
Kerna pemergian itu sesuatu yang pasti…
Namun, pemergian itu,
Kadangkala aku rasa belum bersedia..
Oleh kerana itu,
Hadirmu…
Sentiasa di mata…

Pemergian itu,
Telah ku simpan utuh di dalam hati,
Ketika aku menggemgam erat tangan mu,
Ketika lafaz syahadah deras dibaca di telinga mu,
Kau pergi..
pergi untuk selamanya…

Kepulangan ini pasti akan aku ingati,
Kerana kepulangan ini,
Telah menyaksikan pemergian itu…

namun aku harus bersyukur dengan kepulangan ini…
dan aku harus redha dengan pemergian itu…

p/s :

segala harapan bapak terhadap ku akan terus ku galas..
semoga sisa-sisa perjalanan hidup ku akan sentiasa diberkati dan diredhai..
pimpinlah aku ya ALLAH…


kepulangan ini -9 ramadhan 1429H -6.25 am…
pemergian itu -9 ramadhan 1429H-1.40 pm…

Comments

Popular posts from this blog

Tribute to shaq @ cek k @ shakilut @ shaki @ cek Kayla….

Hari ni, nur shakila Othman telah keluar daripada M03-10-16 Desasiswa saujana 11800 minden usm p.pinang… Sebagai jiran sebelah, dari pagi aku dapat merasakan shaki akan keluar hari ni, keadaan bilik yang semakin kosong, menguatkan firasat aku… Maafkan aku cek k, bukan aku sengaja tidak mahu ambil tahu… bukan sengaja aku tidak membantu mengemas barang, bukan sengaja aku tidak bertanya… tapi kerana aku tidak mampu untuk menerima… -k.a.u a.k.a.n.p.e.r.g.i- Rasanya masih terngiang-terngiang di telinga ku ini saat-saat sewaktu kita semua (dayah,norlin,shaki,murni) merancang untuk duduk di blok n wing yang sama semasa 1st year… Saat kita semua ke pejabat desa…. Saat kita merancang untuk memilih wing… semuanya masih segar… namun, masa itu makhluk Allah yang akan terus berlalu… Dan tanpa ku sedari, 2 tahun telah berlalu… Dan hari ini, shakila telah pergi… ke tempat yang jauh lebih baik Nukilan ini, Ikhlas dari aku untuk shakilut… Maafkan aku kerana terlalu banyak nama yang aku berikan pada mu....

Entry untuk cik nurul farah aka miss Garfield!!

Assalamualaikum farah, Guess what, syndrome air tin dan yourgut saya da kembali. But dis time, I use : 1. 1 liter HL marigold milk 2. 1 can of FnN (strawberry) 3. 1 can seasons ice lemon tea. And I did it at a more appropriate place… Huhu… N u no wat, Everything that we use to do together last time, Its about time… Im going to do it again… Wish me luck, Mis u~ p/s- semalam p daki bukit jambul dengan adik2 lssk… teringat plak dakian pertama saya bersama kamoo.. hurrrmm.. hope 2 c u soon...

p.a.k.c.i.k

Pagi tadi, hati aku sangat tersentuh.... apa yang aku saksikan, benar-benar membuat aku tersedar dan kembali bermuhasabah diri... selepas menghadiri mesyuarat bersama HELWA pusat islam, aku dan sahabat-sahabat dijamu dengan nasi lemak. mungkin kerana banyak makanan yang berlebihan, makanan tu diagih-agihkan kepada staf... "nak, pakcik nak letak pinggan ni kat mane?" seorang pakcik menegur aku ketika aku hendak keluar meletakan pinggan, "pinggan bersih..." bisik hati aku "kat dalam bilik meeting pakcik" "owh, baeklah..." "eh pakcik, x payah tanggal kasut masuk bilik meeting" "xpe nak....." pakcik tu terus menanggalkan kasut dan masuk ke dalam bilik meeting, entah mengapa, aku masih terpaku di tepi pintu dan terus memerhatikan pakcik tu... selepas keluar, pakcik tu terus mendapatkan nasi lemaknya yang diletakkan dalam plastik. sambal, nasi, telur dan kacang sumanya bercampur baur dalam plastik tu... "kenapa pakcik x makan j...